ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 17教養教育センター
  2. 1_カルチュール
  3. 05巻1号(2011年3月)

Adaptation of a Year-long CALL Reading Course to the Japanese University Semester

http://hdl.handle.net/10723/808
http://hdl.handle.net/10723/808
60a9b7ad-8e17-471a-a320-3977bcf69e70
名前 / ファイル ライセンス アクション
karuchuru5_213-226.pdf karuchuru5_213-226.pdf (1.3 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2011-07-13
タイトル
タイトル Adaptation of a Year-long CALL Reading Course to the Japanese University Semester
その他のタイトル
その他のタイトル 日本のセマスター制大学への通年CALLリーディングソフトの適用
言語
言語 eng
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 VARDEN,, J. Kevin

× VARDEN,, J. Kevin

VARDEN,, J. Kevin

Search repository
著者別名
識別子Scheme WEKO
識別子 3062
姓名 ヴァーデン,, J. ケヴィン
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper details the adaptation of the year-long CALL reading course Effective Learning to the Japanese university semester. Curriculum design considerations and challenges are presented, along with analyses of pre-course and post-course student performance on both the program-internal progress tests and the Reading section of TOEFL ITP tests. Results suggest that the only directly observable benefit of the current class implementation is improved performance on the program-internal progress test vocabulary sections at the midpoint and end of the course. Although the program-internal measure of reading speed for the most part increased on the progress tests, the difference for each class was not statistically significant. What was consistent was an overall decrease in average score from the first to second progress test reading sections. Additionally, performance on the reading sections of the pre- and post-course TOEFL ITP exams the students sit for showed an overall but non-significant trend of decline. The main cause of this decline is thought to be the limited contact time for the students enrolled in this class, although other possibilities are discussed.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 論文
書誌情報 明治学院大学教養教育センター紀要 : カルチュール = The MGU journal of liberal arts studies : Karuchuru

巻 5, 号 1, p. 213-226, 発行日 2011-03
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1881-8099
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12200206
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
日本十進分類法
主題Scheme NDC
主題 807
出版者
出版者 明治学院大学教養研究センター
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 15:33:29.372038
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

VARDEN,, J. Kevin, 2011, Adaptation of a Year-long CALL Reading Course to the Japanese University Semester: 明治学院大学教養研究センター, 213–226 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3