ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To

Field does not validate

To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

  • RootNode

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 15国際学部
  2. 1国際学研究
  3. 37号(2010年3月)

The Philosophical, Political, and the Practical Dimensions of English for Academic Purposes Education: A Focus on Critical Thinking

http://hdl.handle.net/10723/1465
http://hdl.handle.net/10723/1465
7c94a77c-abb2-41be-9794-14bfde985abd
名前 / ファイル ライセンス アクション
kokusai_37_67-77.pdf kokusai_37_67-77.pdf (188.8 kB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2013-09-13
タイトル
タイトル The Philosophical, Political, and the Practical Dimensions of English for Academic Purposes Education: A Focus on Critical Thinking
その他のタイトル
その他のタイトル アカデミック英語教育の理念・イデオロギーと実践における批判的思考力
言語
言語 eng
キーワード
主題Scheme Other
主題 EAP
キーワード
主題Scheme Other
主題 academic literacy
キーワード
主題Scheme Other
主題 critical thinking
キーワード
主題Scheme Other
主題 university EFL
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
著者 TANAKA, Keiko

× TANAKA, Keiko

TANAKA, Keiko

Search repository
田中, 桂子

× 田中, 桂子

田中, 桂子

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 This paper focuses on the philosophical, political, and the practical dimensions
of implementing an English for Academic Purposes (EAP) curriculum in the university.
First, the paper discusses issues surrounding its key concept, critical thinking from 1970s
to the present. This review draws upon research conducted within and outside the field of
Teaching of English to Speakers of Other Languages (TESOL) that addresses the definability
of critical thinking, the arguments raised by researchers about the compatibility of critical
thinking to “Asian” cultures, and the pedagogy of teaching critical thinking including its
social and political implications. Then, the paper outlines how some institutions have
incorporated the teaching of critical thinking into curriculum goals. Finally, to offer a
perspective on the concerns often voiced by teachers about the teachability of critical
thinking in the context of higher education in Japan, the paper reviews relevant studies
conducted in Japan. The summation of the findings of these studies together with points
for consideration including a critique of available commercial materials to teach EAP that
follow should be relevant for university educators interested in curriculum development or
program review.
内容記述
内容記述タイプ Other
内容記述 【論文/Article】
書誌情報 明治学院大学国際学研究 = Meiji Gakuin review International & regional studies

巻 37, p. 67-77, 発行日 2010-03-25
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0918-984X
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12017709
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
出版者
出版者 明治学院大学国際学研究会
資源タイプ
内容記述タイプ Other
内容記述 Article
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-05-15 16:10:55.729452
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

TANAKA, Keiko, 田中, 桂子, 2010, The Philosophical, Political, and the Practical Dimensions of English for Academic Purposes Education: A Focus on Critical Thinking: 明治学院大学国際学研究会, 67–77 p.

Loading...

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3